Despre alaptat, cu bune si rele

Toata sarcina mi-am dorit sa alaptez…Nu ma intrebati de ce, asa mi s-a parut natural si firesc. Auzisem numeroase persoane carora nu li s-a declansat lactatia si cateva luni chiar m-a stresat acest aspect! Nu am facut nimic inainte, uitam sa folosesc crema Garmastan sau lanolina pura, uitam sa beau ceaiul pentru lactatie…In fine, copilul s-a nascut prin cezariana, fabrica de laptic s-a deschis oficial si de atunci e toata numai pentru ea, pentru domnisoara bebe (o vom numi bebe pana la botez).

Cum este experienta?

O fi minunata pentru altcineva, pentru mine a fost o incercare nervoasa, o cumpana pe care am depaasit-o cu multa vointa, ambitie, ajutor divin….Este greu! In spital, proaspat operata, mi-au aruncat copilul in brate si mi-au spus „Da-i sa manance!”. Simplu! Nimeni nu mi-a aratat pozitia corecta, nu aveau timp….Dar, m-am straduit sa caut eu pe internet si sa exersez diferite pozitii, care i se potriveau si bebelusei mele. Sincer, eu imi imaginam din carti ca o sa fie perfect din prima, da nu a fost asa…ma repet, nu pentru mine! Am inteles ca din luna a doua incepe sa fie placut, mai am putin… 🙂

Din multe cauze, am plecat acasa cu un copil de 2500gr si am revenit a doua zi la spital cu acelasi copil de 2200 gr….Este cumplit! Copilul meu nu stia sa pape, eu nu stiam cum sa o ajut si s-a intamplat intamplarea! Exista consilieri in alaptare, apelati la ei….

breastfeeding

sursa foto: http://sherights.files.wordpress.com/2013/11/breastfeeding.jpg

 

Febra/furia laptelui

Zis si facut! Spital, nino-nino, tratament…Aveti grija sa goliti sanii!!! Nu ii lasati sa se pietrifice…curaj, mult curaj! Pentru a va asigura ca nu treceti prin acest moment neplacut, care va poate taia cheful de alaptat apelati la masaj, utilizati Garmastan sau lanolina pura, incercati sa golitii sanii sub dusul cald (daca nu merge cu pompa de muls sau manual).

Ca sa intelegeti, eu am trecut de 3 ori prin spital, febra 39, perfuzii, antibiotice si nu m-am descurajat! Am fost pe punctul de a ceda, dar iata-ma rezistand eroic! Daca eu am putut, poate oricine….sa vrea e esenta problemei!

 

Cat timp?

Nu mi-am propus sa alaptez toata viata…laptele matern este bun, este sanatos, este hranitor, ii ofera copilului anticorpi. Bun, inteleg asta si este in regula sa alaptezi cat poti, cat vrei, cat iti permit diferite conditii. Voi alapta cat voi putea, cand nu voi mai putea vedem ce se va intampla…Nu ma condamnati, fiecare e liber sa aleaga pentru copilul lui! Nu inteleg, totusi, alaptatul copilului la 3 ani….eu nu il inteleg, bravo cui poate si vrea!

 

Lapte matern versus lapte praf

Stiti gruparile acelea extremiste? Asa mi se par mie multe mame care alapteaza exclusiv si care condamna mamele ce ofera copiilor completare, suzeta sau biberon (desi are lapte matern). Si eu am dat copilului completare cand nu manca suficient si urla de foame! Ce era sa fac? Sa-l pun la san sa urle? Sa ma mir dupa o luna ca nu ia in greutate? Sunt pro lapte matern si pro orice imi mentine copilul sanatos. Si daca asta inseamna completare cu lapte praf, atunci asa sa fie! Haideti sa incetam cu extremismul, cu aratatul cu degetul, sunt atatia copii crescuti cu lapte praf care nu au probleme de sanatate si nu au avut! Sa nu facem din asta o drama! Nu inseamna ca  o mama e mai buna ca alta in nicio situatie! Copilul tau nu este copilul meu si invers!

 

Alaptatul la cerere

Copilul meu cere la 3 ore…rareori mai cere si la 2 ore sau la o ora jumatate…Pediatra mi-a spus sa incerc sa nu ii dau sa pape mai devreme de 2 ore! Stiu ca sunt multe mame care nu sunt de acord cu mine, dar eu sunt de acord cu pediatra! Nu mi-am lasat copilul sa moara de foame niciodata, sa planga isteric tot de foame sau mai stiu eu ce…pur si simplu s-a adaptat natural la acest program. Chiar daca laptele matern este foarte usor asimilat, trannzitul intestinal trebuie sa se realizeze…Este nevoie de putin repaos si timp intre 2 mese. In plus, nu poti sta non-stop cu bebelusul atasat de tine…Daca ii dai sa suga non-stop, el va vrea san non-stop! Este firesc!

 

Alaptatul in public

Mda….Sunt de acord cu alaptatul in locuri publice, dar cu limite. Mi-as dori ca atunci cand suntem la restaurant, mamele care alapteaza sa se retraga undeva cu micutul, nu sa alapteze la masa, in vazul tuturor din restaurant! Nu este un lucru placut, indiferent daca „nu te uiti, daca nu iti place!”. Si eu a trebuit sa alaptez in timpul unei mese la restaurant, dar am rugat seful de sala sa ma ajute cu un loc retras, undeva unde puteam avea intimitate si unde nu deranjam privirile oamenilor. Si ghici ce? S-a putut!!! Haideti sa incercam si noi sa facem un mic efort, pana la urma toti avem nevoie de conditii bune oriunde am fi.

 

Ca o concluzie…

Copilul meu a luat 1800 grame intr-o luna jumate, gangureste non-stop, isi tine capul de la 4 saptamani si sta pe burtica de la 5 saptamani, este o fetita plina de viata si receptiva! Eu zic ca suntem ok! Asta conteaza, nu?

 

 

 

Lasă un răspuns

