„Cand dragostea poarta paslari”, o comedie savuroasa à la Masca

Stiti cum sunt teatrul si jazz-ul pentru mine? Sunt ca batista aceea de care ai nevoie ca sa-ti stergi lacrimile, tristetea si plansul de mila de pe chip…Asa ma simt eu bine, gustand din cultura, savurand frumusetea si desavarsirea actului artistic…cred ca doar cartea, teatrul, muzica si lacurile montane ma fac sa ma simt eu, ma fac sa uit ca viata e ironica si ca eu sunt nerabdatoare…

Asadar, am prins drag de oamenii de la Teatrul Masca, merg mereu cu drag acolo  de fiecare data (unele piese le-am vazut chiar de 2 ori pentru ca mi-am dus rand pe rand oamenii dragi acolo) iar doamna Anca Florea si domnul Mihai Malaimare sunt cum spune mereu vocea de la finalul pieselor „Prietenii Teatrului Masca, prietenii mei” (am adaptat eu putin).

Aseara, 13 octombrie 2012, a fost premiera piesei „Cand dragostea poarta paslari”, seara minunata a commediei dell’Arte,  in regia lui Michele Modesto Casarin.

 sursa foto: teatrulmasca.wordpress.com

Cum e piesa?

Spumoasa, cu replici smulse din cotidianul romanesc, o piesa care te face sa te simti confortabil si sa te regasesti in comicul de situatie. De la iubiri prea batrane pentru domnite in floarea varstei, la iubiri idealiste, cu iz romantic italian.

Un preview al replicilor apetisant de creative:

Replica piesei (pentru mine, caci asa tare bine se potriveste societatii noastre): „Ne imaginam ca avem casa, da’ n-avem. Asta e…magia teatrului” (Dottore).

Doar cateva replici ca sa va stranesc pofta de piesa:

” Izabellei mele i-ar fi mai bine cu un batran bogat, decat cu o manastire saraca” (

„La naiba, foloseste arme chimice neconventionale”

” Femeia asta e mai minunata ca falfaiala unui steag”

„Abia astept ca dragostea mea sa intre-n dumneavoastra ca berbecul in portile castelului”

„Intai bucuria, apoi datoria”

” Usa incuiata, onaoare nepatata”

„Ea nu stie, eu iau totul si nu dau nimic”

„Nu fug, ma retrag strategic”

„Oliva esti diabolica. Nu stapana, sunt femeie”

Ce personaje mi-au placut?

Toate, am ramas placut impresionata de nota personala pe care fiecare actor a adus-o personajului sau (mergand si la alte piese, am identificat trasaturi reale ale actorilor transpuse in personajele interpretate). Cu toate astea, trebuie sa recunosc ca Oliva si Dottore sunt favoritii mei. 🙂

Ah, sa nu uit de coloana sonora…

Chapeau bas pentru voi, dragi actori…E admirabil sa-ti asumi statut de cantaret si culmea, sa o faci ok….Sa canti curajos, ca si cum ai fi profesionist…Mi-a placut. am fost incantata sa aud o combinatie de „Like a virgin”(Madonna) cu „In like to move it, move it”, cu „Sweetdreams”(Eurythmics), Shape of my heart” (Sting), „Love of my life” si „the Christmas song”….

Un cuvant de incheiere…

Mergeti sa vedeti aceasta piesa, un mix fabulos de replici misogine despre femei si ironii fine la adresa barbatilor… O comedie care face spectacol cu neuronii tai 🙂

Si cateva imagini (o sa-mi cer scuze pentru ca am fraudat sistemul si am „furat” cu telefonul imagini din spectacol):

Această prezentare necesită JavaScript.

Piesa articolului este Jamie Woon, „Gravity”… trebuie s-o ascultati ca sa-i intelegeti profunzimea notelor:

Respect!

2 comentarii

  1. […] Ah, să nu uit de coloana sonoră…Chapeau bas pentru voi, dragi actori…E admirabil să-ți asumi statut de cântăreț și culmea, să o faci ok….Să cânți curajos, ca și cum ai fi profesionist…Mi-a plăcut, am fost încântată să aud o combinație de “Like a virgin” (Madonna) cu “It like to move it, move it”, cu “Sweetdreams” (Eurythmics), Shape of my heart” (Sting), “Love of my life” și “The Christmas song”…. ( Sera cu idei) […]

  2. […]  Spectacolul este spumos, cu replici smulse din cotidianul românesc, o piesă care te face să te simţi confortabil şi să te regăseşti în comicul de situaţie. De la iubiri prea bătrâne pentru domniţe în floarea vârstei, la iubiri idealiste, cu iz romantic italian (  întrega cronica pe blogul Sera cu idei) […]

Lasă un răspuns

