Intrebare pentru societate: De ce „trebuie” sa te casatoresti si sa faci copii?

Sunt satula de ceea ce „trebuie facut” in viata: trebuie sa te mariti si la cel mult un an dupa trebuie sa faci copil….De ce? Nimeni nu are un raspuns pertinent, toata lumea e muta cand se impune un raspuns la intrebare. Si daca trece un an, trec 3, trec4, trec cati vrei tu sa treaca si n-ai inca un motiv sa-i bucuri pe socri si pe parinti, e clar ca tu si omul tau aveti o problema…Da,da,da, acum se intocmeste celula de criza si incep maretele sfaturi: „Noi suntem batrani si am vrea sa ne bucuram de un nepot, sa-l crestem si noi!”, „Asa e randuiala sa faci un copil, de ce nu vrei? Nu poti sa-l faci?”, „Cand faci un copil, totul devine mai usor, nu te mai gandesti la greutati, ai sa vezi. Tu fa-l si o sa intelegi!” si cea mai dura este : ” De ce v-ati mai casatorit daca nu faceti copil?”. Ma abtin de multa vreme sa scriu despre cat de penibile si lipsite de esenta sunt sfaturile celorlalti care stiu mereu ce e mai bine pentru tine, care slavesc casatoria (desi ai putea la fel de bine sa traiesti frumos cu o persoana pentru tot restul vietii fara sa ai un document la mana) inainte sa faci pasul si cum o reduc la nimic daca nu faci copil…..Mi-as dori ca fiecare om sa-si vada de treburile lui, de viata lui si ne lase pe noi, restul, sa ne facem viata asa cum vrea muschiu’ nostru.

Am vazut multi oameni care s-au casatorit si sunt fericiti, la fel cunosc cel putin 10 cazuri de oameni care s-au despartit dupa primii 2 ani de la casatorie, stiu oameni care sunt impreuna de 12-15 ani si sunt casatoriti doar civil sau chiar deloc si sunt impliniti…viata e asa cum e, nu ma ghidez dupa reguli sociale imbecile care imi spun ca trebuie sa fac ceva ce inca nu simt!

Cred ca la reuniunile sociale am putea face o conversatie dincolo de clasicele si banalele intrebari „Dar voi cand va casatoriti?” sau „Pe cand un bebe?”, credeti-ma nimanui nu-i face placere sa raspunda la cele anterior enuntate si cu atat mai putin exemplul vostru personal nu va da nimanui aripi sa faca ceva din ceea ce nu considera ca „trebuie” facut inca. Mi-as dori ca atunci cand ma intalnesc cu oameni pe care-i vad ocazional sa discutam despre economie, despre carti, despre flori, despre orice altceva, eu sunt capabila sa sustin astfel de conversatii….

Probabil acum se vor enerva toate doamnele proaspat casatorite sau proaspat devenite mamici..dragelor, nu aveti de ce sa simtiti reactii la articolul meu, nu va este dedicat voua, voi v-ati dorit din suflet un bebe si un sot, eu va respect si am toata aprecierea pentru voi. Eu ma refer doar la cei pentru care felul lor de a trai este obligatoriu si pentru ceilalti.

Si eu sunt casatorita si nu s-a schimbat nimic in ego-ul meu, ma simt la fel cum eram inainte: independenta, pe picioarele mele, nu astept sa faca cineva ceva pentru mine (desi face), nu stau la cratita pentru ca asa se cade de la o sotie (gatesc din placere, cand nu sunt obosita, cand am chef), nu il sun disperata daca nu vine acasa imediat ce iese de la serviciu si nu, nu am un copil…pentru ca asa vreau eu! Pentru ca asa simt eu….
Lucrurile le faci pentru ca le simti, pentru ca asa vrei tu…nu se pot explica, nu se pot cere a fi explicate, e vorba de ceva-ul acela care iti striga „Da! Asta imi doresc!”…Restul, sunt detalii 🙂

Asadar, haideti sa nu mai facem din exemplul personal conduita de viata pentru oamenii de langa noi, nu le traim vietile si sentimentele…Daca suntem noi fericiti, credeti-ma, vor observa asta toti, fara cuvinte, fara exemple personale, fara intrebari…Fericirea se arata, ea se intelege dincolo de sfaturi si explicatii!

 

Respect!

sursa foto: www.sodahead.com

Un comentariu

  1. Silviu · · Răspunde

    Da, si eu m-am saturat de toate persoanele care imi spun cum sa-mi traiesc viata.

    Prefer sa fac ce simt ca e bine, pur si simplu. Nu e drept sa ti se impuna unele lucruri.

Lasă un răspuns

