Marketer sau comunicator, oamenii multitasking?

In ultimul an am simtit ca am trecut prin mai multe profesii: contabil, HR, trezorier, omul cu registrele si facturile, secretara, curier, muncitor necalificat, agent de vanzari si prea putin prin cea pe care imi place s-o fac. Am fantezii de pestisor care se vrea delfin, citesc, ma documentez, ma antrenez pentru ziua in care voi face strict ceea ce vreau si stiu sa fac.

Depersonalizarea profesionala e o practica din ce in ce mai uzitata de marile corporatii, care creaza oameni buni la toate, dar inlocuibili la nevoie, companii care formeaza departamente dintr-un singur om.

Probleme? Una singura! Efectul de turma in randul companiilor. Am ajuns la concluzia ca oricat ti-ai dori sa schimbi ceva, nu e suficient sa vrei doar tu, trebuie sa gasesti si oportunitatea care te avantajeaza si asta este un pic mai greu. V-as da exemplu de cateva joburi de specialist marketing/PR care trebuie sa: stie contabilitate primara, sa tina evidenta registrelor si a contractelor, sa gaseasca noi clienti, sa aiba veleitati de back officer, sa stie sa actualizeze baza de date a companiei, sa mentina relatia cu posibili clienti.  Citesti pana la ultima aceste responsabilitati si astepti in zadar sa apara printre task-uri: elaborare stategii si tactici de promovare brand, dezvoltare si implementare plan de marketing, cercetare si analiza de piata,identificare si fidelizare target,  realizare plan media, dezvoltare campanii de promovare a brandurilor din portofoliu, participare  si creare de evenimente de profil, identificarea oportunitatilor si a niselor noi pentru brandurile companiei etc. E bine sa stii sa faci de toate pe plan profesional, dar ideal este sa faci asta ocazional, in fond jobul tau ar trebui sa fie altul.

Tot discutand cu amici, colaboratori despre tendinta companiilor de a crea joburi multitasking, am aruncat un ochi (mai multi, ca sa fiu sincera) pe anunturile de joburi de pe principalele site-uri de recrutare de la noi. Trist,  anunturile de locuri de munca in PR si Marketing suna ceva de genul:

“ Nu te-ai decis ce cariera sa urmezi? Cochetezi cu toate domeniile economice? Te visezi facand toate profesiile in fiecare zi, timp de 8-9-10 ore? Esti candidatul ideal! Aplica acum la jobul nostru all inclusive. N-o sa te plictisesti niciodata. Iti garantam scoala vietii, nervi de fier si diploma de Something, dupa ce pleci de la noi.”

P.S. Va invit la un exercitiu de identificare a profesiei careia i se adreseaza anuntul de mai jos:

Candidatul ideal are:
-Experienta obligatorie in intocmirea rapoartelor de marketing, amplasarea tuturor tipurilor de reclama, intocmirea planului de afaceri, experienta de lucru cu informatii grafice si digitale.
-Experienta de lucru de minimum 4 ani.
-Experienta in realizarea de actiuni de promovare si a managementului unui colectiv de oameni.
-Disponibilitate de a lucra peste program si intr-un mediu multitasking.
-Cunostinte detaliate cu privire la piata de reclama din Bucuresti.
-Abilitati de negociere.
Cerinte:
– studii superioare;
– cunostinte operare PC (MS Office, Excel);
– capacitate de relationare si de lucru in echipa;
– abilitate de a lucra cu orar flexibil, nenormat.

Responsabilitati:

Atributiile de serviciu:
– mentinerea relatiilor cu clientii;
– imbunatatirea imaginii companiei in fata clientilor si a publicului;
– monitorizare regulata a activitatii operative a companiei, in scopul respectarii calitatii;
– dezvoltarea actiunilor de promovare;
– dezvoltarea materialelor de promovare;
– training pentru personalul de promovare;
– controlul personalului de promovare pe teren si controlul rezultatelor activitatilor acestuia;
– realizarea bazei de date si a sintezei rezultatelor activitatilor;
– studierea concurentei si a activitatilor acesteia;
– dezvoltarea si mentenanta web site;
– amplasarea anunturilor cu caracter publicitar in editiile de profil, ziare, TV, publicitate externa;
– studierea opiniei publice, chestionarea regulata a opiniei publice.

Daca raspunsul nu este PR Manager, atunci ai gresit…

 

sursa foto: http://4.bp.blogspot.com

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: