Lectii de CSR 2012

Pe 15 si 16 mai, s-a desfasurat evenimentul „European CSR Lessons”. Din punctul meu de vedere, prin structura prezentarilor (multe studii de caz prezentate de speakerii romani si veniti din diferite tari europene), CSR Lessons se apropie destul de mult de ideea mea de „hard core event”…de manifestare care-mi aduce un plus de valoare prin continut. Nu voi vorbi despre toate prezentarile (pe cele de pe 15 mai, recunosc, le-am ratat rusinos), ci ma voi opri la 2 prezentari care m-au facut sa misc in ritm alert pixul pe hartie 🙂

De departe, Mona Nicolici (reprezentant Petrom) a fost speakerul evenimentului…A fost omul pentru care am renuntat la orice dram de atentie distributiva. I-am sorbit vorbele si am apreciat faptul ca mi-a spus CEVA, ca mi-a adus content relevant, ca m-a ajutat.

Ne-a vorbit despre implicarea companiei in comunitatile sale, ne-a vorbit despre sutele, miile, infinitele incercari ce a afla ce e important/relevant pentru business-ul meu, despre sustenabilitatea creata prin shared value, despre cum cream o relatie sanatoasa intre companie si comunitatile ei.

Ce trebuie sa retina toata lumea care face sau vrea sa faca CSR:

Mona Nicolici: „In CSR lucrurile nu se schimba peste noapte. Trebuie sa facem pasi in crearea unor comunitati sustenabile, a unor ecosisteme sanatoase care sa reuseasca sa se autofinanteze”

Mona Nicolici: „Nu putem rezolva problemele de astazi, avand aceeasi gandire de ieri cu care le-am creat!”

O alta abordare creativa in CSR mi s-a parut si conceptul de descentralizare culturala” pe care l-au incercat cei de la Erste Bank Serbia. Andrea Brbaklić, Communication and HR Division Executive Director al grupului Este Bank, a prezentat cateva initiative prin care au dat putere tinerilor de a crea continut nou, creativ in comunitatile locale. Pe langa proiecte care implica dezvoltarea creativitatii tinerelor sperante ale Serbiei, m-a facut sa ma bucur un concept de expozitie numita „Exhibition by blind” – fotografii realizate de copii orbi. Morala: „Even if you are blind, you have your own reality!”

Bun, lucruri de spus ar mai fi, in mare a fost un eveniment bun, cu informatii multe, speakeri relevanti si studii de caz care se pot incadra lejer in „Best practice in CSR”.

Ce-am retinut? In Romania, CSR-ul e mai mult PR+Marketing+Sales…mai avem putin de avansat in intelegerea scopului acestui concept.

Bravo Responsabilitatesociala.ro si astept si editia de anul viitor.

Respect!

 

sursa foto: evz.ro

Un comentariu

  1. […] Andreea Burlacu, Ariel Constantinof, Gabriel Brezoiu, Dragos Smeu, Alex Filip, Ruxandra Predescu, Monica Branescu, Bianca Matei, Andrei Chirica, Roxana Nasoi, Alexandra Ioan, Ana Maria Mitrus si Alexandra Laibar. […]

Lasă un răspuns

