N-am vazut reactia UMANA din accidentul tramvaielor 41

….pentru ca am fost prea ocupati cu senzationalul.

Ziua de 10 mai 2012 a inceput prost pentru bucurestenii care calatoreau la 7:30 cu tramvaiul 41. Trei tramvaie  s-au ciocnit. UAU! Senzational! Toata ziua lumea s-a indeletnicit cu numaratul:cate maini si picioare rupte, cate nasuri si capete sparte, morti, calatori in coma…orice, orice pentru putina drama jurnalistica!

Apoi noi, noi cititorii, noi cei care eram la curent cu noutatile din presa, pe noi ne incercau fix 4  sentimente:

–  de usurare :”Bai, ce bine ca n-am fost eu in tramvai si nu stiu vreun prieten de-al meu care sa fi fost.”

– de drama: „Mama, puteam sa fiu si eu in tramvai, daca aveam treaba pe-acolo?”

– de curiozitate: „A murit cineva? Cati au fost accidentati? De ce?”

– de judecata: „Cum frate sa se intample asta?Prostii aia de vatmani din spate nu l-au vazut pe primul cu tramvaiul oprit? Oare toate mijloacele de transport in comun au defectiuni? Ce aiurea! Platim abonamente in fiecare luna si uite ca se intampla!”

Si ma intreb inca daca la victime se gandeste cineva…daca ne pasa UMAN ca oamenii aceia au suferit rani fizice, ca oamenii aceia au suferit un episod cu o foarte mare incarcatura emotionala…ca oamenii din tramvai au nevoie de o bataie parinteasca pe umar care sa le spuna:”Hai, urca linistit in tramvai, o sa fie bine!”

Am auzit ca victimelor din accident, RATB le ofera, ca un fel de scuze, abonamente gratuite. Si ghici ce? Afluxul de raniti a crescut brusc, dupa ce RATB a anuntat treaba asta. As folosi cuvantul „penibili” pentru a descrie gestul oportunistilor, dar nu exprima sentimentul de greata care ma incearca.

Ce-as face eu daca as fi RATB?

– As angaja cativa psihologi si consilieri si as infiinta un birou permanent, la care sa se adreseze in sistem confidential toti oamenii implicati in accident. Si as face asta fara mare tam-tam, discret ca oamenii sa nu aiba impresia ca e o obligatie, ci sa simta ca cineva a facut ceva pentru ei.

– As pune niste mici panouri pe tramvaie cu datele ultimei revizii facute fiecaruia in parte (ca la lift)

– As lasa un numar de telefon (un tel verde) unde se pot primi sesizari cu privire la mersul defectuos, ciudat, diferit cu un anumit tramvai

– As face un instructaj vatmanilor pe situatii de criza si de urgenta „Primul ajutor acordat victimelor/ Cum sa controlam atacurile de panica ale pasagerilor/Primii pasi in cazul unei situatii de urgenta”

– As pune un buton care sa declanseze inastaneu un semnal catre centrul RATB la cea mai mica defectiune a unui mijloc de transport in comun

Le doresc recuperare rapida celor implicati in accident (si ma refer mai ales la starea emotionala).

Respect!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: