Ceva dulce si simplu de facut: negresa pufoasa glazurata

Se pare ca imi place sa cred ca inceputul de saptamana este dulce si pufos….sau, fac rezerve dulcegarind diverse prajiturele. Pentru ca vorbeam de cafeaua de luni dimineata, m-am gandit ca nimic nu merge mai bine ca o negresa pufoasa. Reteta am luat-o de aici si a fost un real succes. Mentionez ca am adaugat suplimentar gem de capsune cu fructe intregi…Yammy!

Iata reteta:

Pentru blat:

  • 4 oua (separate in galbenusuri si albusuri)
  • o cana jumatate de zahar
  • o cana jumatate de faina
  • 4 linguri de cacao
  • 15 linguri de apa
  • 1 pachet unt
  • 1 praf de copt
  • 1 esenta de rom (eu am pus si putina aroma de migdale)
  • hartie de copt

Pentru glazura:

  • 2 lingurita de cacao (eu am pus 3 si jumatate, de obiceie ste o prajitura dulce si mie imi place o grazura mai amaruie)
  • 100 ml lapte
  • 1 lingurita esenta de rom
  • 2 linguri de zahar (eu am pus o lingura si jumatate)

Cum se face treaba:

1. Se pun pe foc: zaharul cu 10 linguri mari de apa si 3 linguri mari de cacao si se lasa pana se topeste zaharul, dupa care amestecul se lasa la racit cateva minute. Cand s-a mai racit (sa fie calduta, nu rece) se adauga un pachet de unt  si amestecam pana se topeste de tot. Se adauga apoi 4 galbenusuri de ou.

2. Albusurile se bat cu mixerul pana se intaresc. Se adauga apoi peste ele compozitia care stat pe foc (apa, cacao, zahar, unt) si faina. Se amesteca toate, incet, cu o lingura de lemn. Adauga apoi un praf de copt nestins si esenta de rom. Inainte de a turna compozitia in tava am adaugat si gemul de capsune.Toarna compozitia intr-o tava pe care ai pus hartie de copt.

3. Se lasa in cuptor in jur de 15-20 de minute, la foc mediu/mic (eu am incalizt cuptorul la 200 grade si cand am bagat prajitura am redus temperatura la 170 de grade). Se verifica cu un bat de chibrit sa vezi daca e coapta dupa 15 minute. In principiu, se coace repede, tocmai de aceea trebuie sa ai grija sa nu se arda (caci se intampla destul de des).

4. Dupa ce ai scos-o din cuptor, o lasi sa se raceasca putin, timp 10 minute si adaugi apoi o glazura facuta din 100 ml de lapte, 2 linguri de zahar, 2 lingurita de cacao. Se amesteca toate aceste ingrediente si se pun intr-un ibric, la foc mic. Se ia ibricul de pe foc dupa primul clocot si se lasa la racit (eu l-am pus caldut, vroiam sa patrunda si in prajitura ca sa fie mai insiropata).

Ce mi-a iesit:

P.S. Astept s-o savurez maine dimineata cu o cafea neagra tare 🙂

Respect!

Lasă un răspuns

