Munchen, un oras cu multi cai putere

Rasfoiam cateva albume foto ca sa-mi readuc aminte de locurile frumoase prin care am hoinarit…si am dat de masini…BMW mai exact! Marturisesc ca intotdeauna am privit cu scepticism vizitarea oraselor din Germania..mi se pareau toate prea ordonate, prea la locul lor, prea „perfecte”.

Mda, cam asa si sunt…toate casele unite, aproximativ aceeasi inaltime, totul este aliniat si pus la punct, precis…asa cum ii sade bine brandului nemtesc.

Am poposit pret de 2 zile in Munchen, sau Munich sau BMW land, asa cum imi place mie sa-i spun 😀

Prima zi a fost mai ploioasa, totul parea fad, prea serios pentru mine…imi imaginam o plictiseala crunta, mai ales ca era destul de liniste pe strazile pe care bantuiam in cautarea cazarii…Dar, s-a terminat gluma atunci cand am ajuns in centru, unde am intalnit multe berarii, multe pub-uri pline ochi cu oameni fooooarte veseli, multe second hand-uri (trebuia sa punctez asta), cascarabete cu suveniruri si magazine cu haine traditionale si funny. Aaaaaa si multi carnaciori…nu credeam ca pot exista atatea varietati de carnati si cremwursti, care pot fi consumati in atatea feluri 🙂

Ce am vizitat in Munchen:

1. Primaria Noua – Neues Rathaus, aflata in gradioasa Marienplatz

Este situata in centru, frumos inconjurata de o piata larga pe unde te poti plimba si de magazine ale brandurilor renumite din Europa. Sute de flori rosiatice si violet imbraca balcoanele cu o arhitectura superba. Somptuoasa, construita in stil gotic si decorata cu sute de statui, cladirea are un turn de 88 de metri inaltime (utilat cu lift) de unde poti admira frumoasa intindere a orasului situat la poalele Alpilor.

Turnul adaposteste si un ceas cu o arhitectura mecanica de exceptie, care la ore fixe actioneaza niste figurine din cupru sau fier care „danseaza”.

2. Muzeul National Bavarez

Traditia il clasifica drept unul dintre cele mai mari muzee ale culturii europene, cu un accent deosebit  pe regiunea Bavaria.

Lucrarile expuse acopera o paleta temporala vasta: de la evul mediu la art nouveau. Desi a fost supus dezastrului celui de-al doilea razboi mondial, o buna parte din muzeu este deschisa publicului larg.Remarcabila arhitectura interioara a camerelor, care de altfel ii si confera unicitatea, este completata de un festin al operelor baroce pictate cu maiestrie in ulei, amestecate cu un iarmaroc de vesminte si broderii medievale, acompaniate de misticismul elementelor folk si asezonate cu expozitiile de portelanuri fine si de sticlarii.

3. Muzeul BMW

Marturisesc ca nu m-au pasionat niciodata masinile (mai putin Ford GT 1960, care este The One for me)…insa, nu puteam rata ocazia de a vizita muzeul BMW din Munchen, care culmea, se afla in apropiere de Olympia Stadion. M-am gandit in acel moment ca ar fi trebuit sa denumeasca acea zona „Men’s restricted area. No female trespassing” :))

Dupa ce am achizitionat biletul (eu de adult, studentii mei cu reducere :D), m-a lovit un futurism al designului interior al muzeului care m-a dat pe spate…totul parea aerian (in mare parte si era), labirintic, stratificat, intergalactic…engage! Asteptam la intrare, alaturi de bilet, sa primesc si un costum de cosmonaut…

Nu pot descrie in cuvinte cate zeci de motoare am vazut si am ascultat la cascute, cate sute de embleme, caroserii de masini si de motoare mi-au trecut prin fata ochilor, cate matrite m-au facut sa clocotesc de imaginatie…o sa las imaginile sa vorbeasca de la sine.

De departe, muzeul BMW m-a impresionat cel mai tare…aaaaa, intr-o incapere era proiectat un fel de filmulet de building car format din bile suspendate de tavan care construiau o caroserie de masina. Nu stiu daca va puteti imagina…eu am ramas UAU! (mai jos o reclama la BMW cu minunatele bilute, care exista in muzeu):

4. Olympia Parc, cu stadionul si turnul incluse

Da, lebede…multe lebede, multi pretzels, multi carnaciori, dozatoare cu bere, frunze uscate care acopereau iarba de un verde crud rusinos, peluza taiata la liniuta, oameni care fac gimnastica…asa te intampina Complexul Sportiv Olympia.

Stadionul nu m-a impresionat foarte tare, era curat, cu gazonul foarte bine intretinut, nimic nefiresc pentru tara pe care o vizitam.

5. Alte obiective turistice:

Ce mai putem vizita hoinarind prin Munchen?

– Parcul cu caprioare

– Palatul Schleissheim

– Resedinta Regala- Residenz

– Primaria Veche

– cele j de mii de Pinacoteci

– muzeul Teatrului German

– muzeul de arta egipteana

* va recomand cu mult drag sa strabateti la pas stradutele din centrul vechi al orasului si sa gustati o bere bavareza neagra cu spuma de 2 degete, acompaniata de un carnacior picant, proaspat tavalit pe gratar si prin mustarul „beros” al comerciantului.

Unde am stat:

Hotel A&O (avea si cazare tip hostel)…hm, preturile sunt ok, cam aglomerat si galagios, mic dejun satios, loc de parcare cam greu de gasit, desi hotelul avea un subsol plin de locuri de parcare…ocupate!

Comfort Hotel Andi – preturi mai ridicate, mic dejun bogat, curat, aproape de centru si loc de parcare

Cam atat din Munchen….

Respect!

3 comentarii

  1. ce dragut! dar cand ai fost?

    1. anii trecuti 🙂

  2. Sunt si oferte de cazaredestul de ieftine,un tip de hoteluri pensiuni la preturi foarte bune.Eu am stat in Stuttgart la un astfel de hotel. Email : cazareieftinagermania@yahoo.de

Lasă un răspuns

