„Fripturismul”…un ninja in promovare?

Scurt dictionar explicativ:

Fripturismul = actul de a merge la evenimente de tot felul cu scopul de a pleca cocosat de „atentii” promotionale

Fripturistii = colectionarii de atentii

                                                             sursa foto: http://www.wpclipart.com

De cativa ani buni, merg la conferinte…ca expozant sau ca participant….peste tot ii gasesti pe EI, pe oamenii care vin la evenimente (obligati de companie, de institutie, de constiinta, de soarta) si stau cu laserele fixate pe micile cadouri ale expozantilor!

Cum actioneaza fripturistul? Cum il identifici?

Este aproape cel mai interesat de discursul tau de promovare…te asculta calm, da din cap cu 15 aplecari pe milisecunda, te soarbe din priviri, este absolut de acord cu tot ce spui, mai pune intrebari la sanchi ca sa alunge „concurenta” si la final, daca nu-i dai ceva, iti zice: Pot sa iau si eu un ceva????Din ceva-urile de pe masa?(la care, de altfel, privea cu jind din prima secunda in care te-a lasat sa-l interceptezi vizual).

Exista doua tipuri de fripturisti (identificate de mine):

1. the lonely = mereu singur, cel mai „intelectual”, cel mai serios, cel mai cel…seduce imediat expozantul neinitiat si-i produce satisfactia falsei reusite

2. the gang = un numar mai mare de un fripturist, prezenti simultan la eveniment si care se joaca de-a „Nu te cunosc”, „Vai, dar ce noroc sa te gasesc si pe tine aici”. Acest tip de grupare are capacitatea de a suscita interesul si altor participanti la eveniment (care nu sunt fripturisti) pe principiul multimii: Unde sunt 2-3-4-5 inseamna ca trebuie sa mergem si noi, ca e de bine!

Ce castig aduc fripturistii companiilor?

Cel mai mare castig ar fi acela ca ii ajuta pe expozanti sa termine mai repede „marfa”…in rest, nu prea multe!

Ce-as face eu ca expozant pentru a ma asigura ca mesajul meu ajunge la target, chiar daca oamenii tind sa vina la mine pentru ca le dau ceva la stand?

– As „ingreuna” primirea obiectelor promotionale – hai sa facem un concurs, sa-l punem sa completeze ceva, sa raspunda la o scurta intrebare, sa-l fortam macar pentru 30 de secunde sa se concentreze pe produsul nostru – si apoi ii oferim si recompensa

– In loc sa personalizez pixuri si carnetele, i-as antrena in brand interaction: De ex….ia o jumatate de ceva, jumatatea cealalta o primesti daca vei completa acest minirebus cu expresiile potrivite. Oricum, tu ca expozant esti acolo de la 8 la 19 in toate zilele evenimentului. Ce s-ar putea intampla in acest caz? Chiar daca participantii intra in joculetul tau pentru ca vor obiectul promotional, daca joculetul este conceput smart…le lasi in memorie macar cateva caracteristici ale produsului tau. Daca se simt descurajati de initiativa ta, atunci sigur nu ar trebui sa consideri ca iti sabotezi publicul!

Oricum ar fi….fripturismul va continua sa existe si sa se dezvolte (din pacate!), chiar cu incurajarea involuntara (sper) a companiilor…iar pentru majoritatea oamenilor prezenti la un eveniment compania ramane:

1. compania care aduce mereu obiecte promotionale, pe care o recunosc dupa culori, nu dupa nume si cu atat mai putin dupa produsul promovat

2. compania care da „doar” pliante, care sufera de aceeasi lipsa de identitate ca si in cazul de mai sus

3. compania care dadea……. si acum nu mai da nimic (asta e de naspa)

4. pentru cei interesati: compania X, care are produse multe 🙂

5. …inca ma mai gandesc daca exista si cazul ideal! Mda, e mai „rara avis”, da’ e intalnit

Tu ce crezi? Poate deveni fripturismul un instrument de blocaj in promovarea unui produs?

Respect!

P.S: Parerea mea umila este ca n-ar mai trebui sa existe batalia asta in obiecte promotionale, ci ceva simplu, fair…un plian explicativ, un salesman bun si intentia interlocutorului!

Melodia postului:

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: