O reteta de duminica: crema de morcovi cu suc de portocale si ghimbir

De cateva zile ma tot „intalnesc”prin frigider cu un superb buchet de morcovi….o parte dintre ei i-am consumat cruzi, cu miere pe post de batonase desert, iar cealalta parte am transformat-o intr-o delicioasa (zic eu) supa crema de morcovi cu suc de portocale si ghimbir. Din ce-am citit pe internet, reteta ar fi chiar una traditionala irlandeza :). Detalii aici.

Ce ne trebuie:

– 1 kg de morcovi

– o ceapa maricica

– o radacina de ghimbir, sau praf de ghimbir (3 lingurite sunt suficiente)

– cam 1,5 litri de supa de pui sau de legume (eu am folosit putin delikat cand am fiert legumele)

– smantana proaspata (recunosc, eu nu am pus, am vrut sa fie o crema light)

– 50 de grame de unt

– 2 portocale (puteti folosi sucul si de la mai multe portocale, mie personal 2 mi s-au parut suficiente)

– suc de rosii (pe care eu l-am ingorat, intrucat am vrut sa nu afectez specificul gustului cremei de morcovi, dar pe care l-am integrat altfel in reteta – detalii mai jos)

– verdeata (eu am folosit patrunjel si putin cimbru- care mi se pare ca da personalitate mancarurilor)

– 2-3 feliute de telina (nu era prevazuta in reteta originala, dar mie-mi place aroma ei)

– un cartof maricel (in loc de faina)

Deci, ingredientele le avem, sa trecem la treaba…..

– spalam, curatam si taiem cubulete morcovii

– taiem ceapa, luam o oala incapatoare si inalta, punem untul, tavalim ceapa prin el pana devine translucida, discret ocupam teritoriul cu morcovii cubulete, amestecam timp de 1 minut si inecam compozitia cu supa 🙂

– lasam supa la fiert cam 25 de minute (ca sa se fiarba morcovii, pe care ii verificam inainte sa-i luam de pe foc)…intre timp, adaugam telina, cartoful taiat cuburi si cele 3 lingurite de ghimbir

– tic tac….dupa 25 de minute trecem la pasul urmator: separam supa de legume si pe acestea din urma le trecem prin blender pana vedem in fata o crema pufos de portocalie, pe care o reamestecam cu supa si peste care punem sucul de la portocale

– punem crema din nou pe foc, vreo 5-10 minute, si cand timpul expira o lasam sa se odihneasca putin, cu ochiul aragazului stins…si presaram pe deasupra putina verdeata proaspata (eu am pus si 2 frunzulite de tarhon)

Va spuneam mai sus ca am preferat sa integrez rosiile altfel in reteta…tadada….am facut crutoane din paine integrala, pe care le-am tavalit printr-o pasta aromata (suc de rosii, usturoi pisat, ulei de masline si 1 varf de sare) si le-am dat pret de 10 minutele la cuptor.

Rezultatul, dupa 50 de minute petrecute in bucatarie, e in pozele de mai jos:Va doresc pofta buna!

Respect!

P.S. O melodie care sa mearga cu crema

Lasă un răspuns

