1 Martie: kitch, nebunie, stres, nervi….nimic din ce-ar trebui sa fie!

In fiecare an, inainte de sarbatori, evenimente, incepe specula, incepe spectacolul grotesc in care 99% dintre oameni joaca…Aud peste tot:”Trebuie sa cumpar cadouri!”..De ce TREBUIE? E o lege care spune asta? Ti se taie gatul? De ce e o obligatie? E trist…am renuntat sa mai facem gesturi gratuite si frumoase, pentru ca asa simtim, pentru ca asa vrem…nu pentru ca e un must, nu pentru ca te simti mai prost ca altii daca nu o faci.

Sunt frustrata…de preturile nejustificate, de kitch-urile numite „martisoare”, de avalansa de gherete, cascarabete, corturi..care ocupa inutil trotuarele si creeaza o imbulzeala care ma scoate din sarite, de sutele de dresuri, esarfe, lanturi suflate cu aur,cu platina sau cu cine stie ce metal fake pretios…de stifturile din anii trecuti, reconditionate si vandute la pret dublu!nu ca le-as cumpara

Incepem sarbatoarea cu saptamana iubirii…cand ne iubim asa mult incat, in restul anului ne vine sa ne ignoram total ca sa compensam diabetul in care am dat de pe 14 pe 26 februarie…..Continuam cu saptamana 1-8 martie, cand infloresc ghioceii, viorelele, cand vin vestitorii primaverii si ne umbla la portofele …ca deh, asa e traditia…

Lumea innebuneste in perioada asta…si eu odata cu ea…brusc, totul straluceste, ad literam, pe strada…e o goana pe care nu o inteleg si pe care nu am incurajat-o niciodata. Sigur, e frumos sa oferi un martisor prietenelor tale, e frumos sa-i oferi mamei tale ceva…in plus de 8 martie, pentru ca ar trebui sa-i oferi dragostea ta, aprecierea ta si cadouri si in restul anului…

Poate credeti ca sunt o spargatoare de traditii…ei bine, cam da…eu cred ca daca tot e traditie macar sa fie in fiecare an diferit sarbatorita…de aceea, am hotarat ca anul acesta sa le ofer prietenelor mele, mamei mele ceva de la mine….ceva ce ma reprezinta: 3-4 versuri despre fiecare!

Imi place primavara, imi plac ghioceii, imi place ideea de martisor, semnificatia acestei sarbatori…dar, cati stiu ce reprezinta martisorul? Ce semnificatie are snurul acela alb-rosu (in afara de fericirea dinamovistilor) pe care noi fetele il purtam 30 de zile la mana cu sfintenie? Povestea martisorului o putem citi aici

Amintirea cea mai draga…

In fiecare an, la inceput de martie, imi aduc aminte de copilarie…de felicitarea pe care i-o aduceam mamei cu atata drag…Venea un nene fotograf la scoala si ne poza pe toti si ne dadea o poza ovala pe care o lipeam pe felicitarea facuta impreuna cu doamna invatatoare la ora de lucru manual. O tineam strans la piept ca sa n-o pierd si la 12 rupeam usile scolii ca sa ajung acasa sa-i fac mamei o surpriza...Doamneeeeeeee, cat de mandra eram cand ii dadeam felicitarea….chiar daca uneori se nimerea ca textul dinauntrul ei sa fie acelasi cu al celorlalti copii, pentru ea stiu ca nu conta…nu conta deloc…fiindca jos, sub text scria asa:

                                                                 „Te iubesc, mami! Moni”

……………………………………………………………………………si ea stia ca doar eu puteam sa-i scriu asta.

Ce mi-as dori….

Cinci minute in care sa va ganditi la martisorul copilariei…fara kitch, fara nervi, fara nebunie…..

Respect!

P.S: o melodie de suflet…

5 comentarii

  1. acum chiar nu mai sunt martisoarele din copilaria noastra 😦
    maica-mea era mai altfel :))) nu prea parea sa guste felicitarile mele. ma pupa in graba si le punea pe undeva si imi spunea ca ea apreciaza mai mult notele mari. imi parea rau in sinea mea. apoi vedeam cate face pt mine, cum se consuma si uitam ca nu prea dadea atentie felicitarilor mele. asa a facut si cu frate-miu, dar nu asa evident, ca el era mai sensibil :))))

    1. Sincera sa fiu…nu stiu daca mami le gusta sau nu…dar, eu fiind entuziasmata, cred ca ii placeau fiindca i le dadeam cu drag (si pt ca platea, parca pentru poza)..oricum, maica-ta era obisnuita de la scoala :)) Oricum, mie mi-e draga amintirea asta….

  2. anul asta cred ca o sa fie mai putin nebunia de masute pe trotuare din cauza nametilor 🙂

  3. Apropo de asta am facut ieri niste fotografii in Piata Unirii, Bucuresti pe care le poti vedea aici, care reflecta bucatele din tot ce se intampla in aceata perioada http://www.facebook.com/LRPhotographeur SAU http://lrphotographeur.wordpress.com/

    si o sa mai postez poze din aceasta nebunie adusa de acest martie infernal!

    1. 🙂 abia astept! Poate ai una si cu zecile de gherete improvizate, cu lumea colcaind in jurul lor, ocupand trotuarele..pe care noi, ceilalti trecatori umili incercam sa le traversam.

Lasă un răspuns

