Pai daca e alb, sa fie ski…la Baile Harghita

De vreo doi ani incoace, mergem la ski (eu fac poze si oamenii mari skiaza).

Va recomand cu drag Harghita Bai, desi faci vreo 4-5 ore pe drum, merita!

Ce mi-a placut la statiune:

– Iesi din clasica Valea Prahovei

– Peisajul este altul (mai putin antropizat, mai multa natura, mai multi brazi incarcati cu zapada, te simti ca-n povesti). Ai sansa sa faci excursii pe munte si sa admiri peisaje desprinse din lumea basmelor. Sus pe munte…este o liniste atat de dulce, incat simti cum creierul tau se ozoneaza intr-o clipita

– Partiile de ski sunt impecabile. Si pentru iubitorii de snowboard exista o partie cu 5 trambuline. Partia pe care au abordat-o prietenii mei este Csipike, care are un grad de dificultate mediu, are nocturna, este deservita de teleski si este foarte bine intretinuta.

– Poti merge la mofete (un fenomen natural deosebit cu efecte curative; mofetele sunt emanatii de gaz sulfuros sau carbogazos)

– Oamenii sunt civilizati, nu te imbrancesc, nu te hartuiesc, ai mai putine sanse sa intri intr-un copac din cauza unui skior neatent sau pentru ca feresti un personaj care se da cu saniuta

– Cazarea este la preturi rezonabile, pentru bugetele fiecaruia (pentru conditii mai bune platesti putin mai mult ca pe Valea Prahovei)

Ce nu mi-a placut:

– ….nu stiu sa vorbesc maghiara si ma frustreaza ca, desi sunt in Romania, exista oameni care vorbesc exclusiv maghiara. Acum na, daca ma duc la Londra ma astept sa se vorbeasca engleza, in Grecia greaca, in Italia italiana…

– …varietatea mancarurilor..De foame, treci peste limba maghiara (putini nervi, niste semne cu degetul in meniu, te descurci, ce naiba!), insa nu prea ai din ce alege: omleta, un singur fel de ciorba, cartofi prajiti, specialitati locale NEMA, ocazional orez…De altfel, nici prea multe restaurante unde sa iti umpli burta nu prea sunt

– Indiferenta fata de clienti (m-am intrebat mereu daca are legatura cu nationalitatea acestora)…as fi vrut sa spun ca sunt ospitalieri cu noi, insa…o sa dau vina pe vremea de afara. Asadar, vreme rece, oameni reci….poate vara se schimba jucaria! 🙂

– Daca nu ai echipamentul de ski la tine, trebuie sa stai ad literam LA Panda ca sa gasesti ceva de inchiriat. Acest lucru este cauzat si de absenta rent-ing place-urilor (doar 2 la numar)

Pai, cam astea ar fi observatiile privind un weekend alb la Baile Harghita. Recomandarea mea este sa mergeti acolo….eu am fost doi ani la rand si inca nu m-a plictisit locul. In plus, pe traseu puteti face numeroase opriri ca sa admirati frumusetile din tara, ca slava cerului, avem destule!

Sugestii de cazare (testate de subsemnata):

1. Pensiunea Bella Vita din Harghita Bai

2. Pensiunea Tirol din Harghita Bai

Cateva poze din arhiva personala:

Respect!

O melodie care sa incalzeasca putin atmosfera:

9 comentarii

  1. roxana · · Răspunde

    schiezi? 🙂

    1. …cu privirea! Ma gandeam sa invat, ca e naspa doar sa te uiti si sa faci pzoe altora, dar…acum chiar ca nu mai pot!

  2. roxana · · Răspunde

    cu privirea :))))) eu nici macar nu am incercat sa invat

  3. Marius T. · · Răspunde

    Hmmm..interesant..ti am citit articolul si mi am facut o rezervare la pensiunea Tirol…sper sa nu ma dezamagesti 😛 cu limba…de acolo..ma descurc eu cumva..aparatul e pregatit…schiurile si ele..acolo cat de cat…revin cu impresii luni 😛

    1. Distractie placuta! Astept impresii! 🙂

  4. Marius T. · · Răspunde

    Un ultim sfat sa-mi dai? 🙂

    1. hmmm….daca nu-ti faci provizii, seara s-ar putea sa nu prea ai ce manca in camera (magazinele sunt mai rara avis).

  5. Marius T. · · Răspunde

    🙂 ok…mersi…de sfaturi Moni…..n am gasit alt mode de comunicare..decat aici…inca..

  6. Buna…uite aseara am ajuns de la Harghita bai..mai precis Pensiunea Tirol. Cazarea a fost ok..mancarea de acolo foarte gustoasa si multa pot sa zic….legat de statiune..e ok ..partii..destule..chiar si multe carari prin padure amenajate sau nu pentru schiat…multa lume…aglomeratie nu gluma…asta pana la ora 18-19..dupa totul e mort.
    Abia astept sa mai merg…cu alte schiuri mai bune acolo…mai bine pregatit in ale schiatului 🙂 am avut o mica accidentare…si sper sa am timp sa fac mai multe poze. Mersi de sfaturi!

Lasă un răspuns

