Afaceri de sezon: Crăciunul, muntele, jucăriile, colindatul, Coca-Cola şi „magia sărbătorilor”

De ceva vreme, fiecare zi a fost un montagne russe pentru mine şi am ameţit atât de tare, încât am uitat să savurez clipele frumoase din ultima lună.Când m-am dezmeticit, Bucureştiul era ostentativ împopoţonat cu enşpe mii de culori, străzile erau albe,  pline de maşini care căutau ca bezmeticele o scurtătură în drumul lor spre casă, oameni pătrunşi până în vârful degetelor de spiritul Crăciunului,  încât se calcă în picioare în magazine, un nou fost preşedinte şi un fost actual guvern,  patriotismul nostru este atât de puternic încât ne stragulăm la propriu cu el, peste tot este criză financiară-acest iz de rahat pe care toată lumea îl simte, dar nimeni nu face nimic ca să-l anihileze, şi mă întreb dacă mai merită ca eu să sper la ceva mai bun.Mă oboseşte totul, terciul din lumea în care trăiesc îmi taie glasul, îmi fac atâtea griji, atâţia nervi, mă stresez  nu pentru că aş vrea să ştiu ce-mi rezervă ziua de mâine, ci pentru că ştiu că nu va putea fi decât proastă.

Acum ascult cântece de Crăciun americane, da, da, americane pentru că cele româneşti mă epuizează repede după primele triluri lungi trase la finalul strofei, dar, na sunt câteva care mă emoţionează într-un fel românesc. De altfel, mă seacă transformarea Crăciunului într-o vacă de muls, bani şi iar bani, nu mai există nimic, nici respect şi nici sentimente faţă de sărbătoarea asta, dar toţi ne dăm cei mai pătrunşi de magie. Hai, serios? Părinţii se crispează de la primul contact cu preţul cadourilor pentru copiii lor şi se roagă să scape mai ieftin, în magazine e crimă curată să mergi la cumpărături iar îmbulzeala te faci să devii animalic şi să înjuri ca la uşa cortului, fiecare se gândeşte cum să mai facă un tertip ca să mai scoată ceva bănuţi pentru „beutura” din noaptea de Revelion….aaaaa, şi Revelionul, sunt siderată de faptul că lipsa banilor îi sileşte pe săracii românii să suprapopuleze staţiunile montane, ce oferă cazare la preţuri de departe nesimţite.

Colindătorii  reprezintă un alt aspect hibernal care nu-mi crează nicio plăcere, nicio emoţie pozitivă, mă enervează insistenţa lor de a suna la fiecare uşă cel puţin de 3 ori pe zi, de a falsa, de a fi scârbiţi de lucrurile pe care le presteză, ahtiaţi să scoată un ban din mila oamenilor. Spun asta pentru că, într-un an, am cumpărat bomboane şi alte minuni şi le-am dat punguţe destul de consistente, iar răspunsul a venit prompt: „noi vrem bani”. A,da?, păi atunci să vă dea părinţii cărora nu le este ruşine să vă expedieze prin frig  ca să „faceţi bani” de sărbători.

Apropo, aţi observat că oricât de săraci ar fi oamenii, toţi au Coca-cola pe masa de Crăciun şi pe cea de Revelion, şi băutura este ca Moş Crăciun şi ca sarmalele pentru sărbătoare? (jos pălăria pentru brand managementul acestei băuturi carbogazoase)

Când eram mică abia aşteptam să vină Crăciunul, nu doar pentru că primeam cadouri, dar şi pentru că era una dintre puţinele dăţi în care cei 4 membri ai familiei se întâlneau la aceeaşi masă şi era tare bine! Acum, între stresul de a face cumpărături, grija şi atenţia de a alege cadouri şi oboseala alergării dintr-o parte în alta pe la casele rudelor, tot ce-mi doresc este doar să fiu liniştită.

Sărbători fericite şi respect pentru toţi cărora le tremură picioarele că trăiesc momente simple alături de cei dragi!:)

Iar pentru cei cărora le tremură picioarele când se urcă în noul bolind adus de Moşu şi îşi exprimă emoţia în presa pe care o citesc toţi oamenii de rând, care abia reuşesc să le cumpere jucării copiilor…ce să le urăm? Să fie un pic mai modeşti, pentru că pentru mine şi pentru foarte mulţi dintre noi metroul este cea mai tare invenţie!

Crăciun fericit!

Lasă un răspuns

