“In search of soul”

Nu sunt o mare devoratoare de fast-food, dar recunosc că reprezintă o escapadă crocantă şi de multe ori o soluţie salvatoare. Olimpiada 2.0, organizată de pr365.ro şi sponsorizată de KFC România mi-au facut şi mie poftă de comunicare şi de investigaţii PR-istice.

Şi iaca un exemplu bun de campanie de comunicare a lansării unui nou brand pe piaţă,  KFC. Campania poartă numele “In search of soul”  şi reprezintă un exemplu de success al construirii unui brand printr-un produs şi nu în jurul acestuia, sub iminenta ameninţare a liderului de piaţă din acel moment, McDonald’s.

  Strategia de comunicare

Cercetare

–         background-ul KFC şi moştenirea autentică a reţetelor colonelului, a oferit o primă poziţionare brandului-brand diferit şi personal faţă de concurenţă

–         povestea produsului: “100% pui real” mesaj care a facut diferenţa într-o societate în care se desfaşura un adevarat tur de forţă de informare împotriva produselor de fast-food (care îşi recunoşteau calitatea de hrană majoritar procesată şi refrigerată)

–         problema “loialităţii clienţilor”- deşi în mintea consumatorilor era poziţionat ca “ superior calitativ altor produse fast-food”, KFC avea preponderent consumatori ocazionali şi nu consumatori fideli.    De ce? Pentru că în urma unor focus-grupuri,  rezultatele au arătat lipsa legăturii afective dintre consumator şi brand, una dintre cauze fiind chiar ambalajul produselor, care era fad, irelevant în comparaţie cu cele colorate şi vii ale competitorilor.

Sursa de inspiraţie (insight: ce simţim când mâncăm pui?)

Viaţa de familie şi reţetele autentice ale colonelului Sanders-care pregătea puiul pentru întreaga familie şi care punea suflet în fiecare reţetă nouă, din dorinţa de a se perfecţiona, de a le oferi celor dragi cea mai bună mâncare-de aici, conceptul de “soul food”. Conceptul de “soul food” are la bază cultura afro-americană, conform căreia mâncarea este remediul perfect pentru stomac, suflet şi minte. Conceptul s-a potrivit ca o mănuşă şi altor culturi de pe glob, devoratoare de pui: jamaicană, franceză, est-europeană, evreiască, marocană, indiană, britanică etc.

Conceptul cheie

“Soul food” – noua poziţionare a brandului KFC, o poziţionare emoţională, personală, individuală, caracterizată printr-un mod informal de a mânca (modul de viaţă al colonelului Sanders), care pune accentul pe comunicare şi pe muzicalitatea momentelor frumoase din viaţă.

 

Campania de comunicare a brandului  KFC  “In search of soul”

  1. spoturi tv

Ideea strategică

–         “ soul food” este remediul perfect pentru suflet, minte şi stomac

Ideea creativă

–         experienţa holostică a “soul food”

Ideea execuţională

– produsele KFC consumate în mijlocul acţiunii (dansului, cântatului, petreceri), cu fundal de soul music.

Imag. Spot tv:

 kfc tv spot

2. spot radio

3. broşuri (strategie de diseminare a informaţiilor)

4. oferte promoţionale

Cât despre rezultate…..le observăm de fiecare dată când ne lingem degetele de fericire după  ce-am mancat câţiva crispy…

Poftă bună la comunicare!

Cu respect, mă înclin!

Anunțuri

4 comentarii

  1. costi · · Răspunde

    hai ca merge…ti-e pofta de crispy, sau cum? am mancat KFC din Romania, Ungaria, Austria, Germania si Franta si cu mana pe inima iti spun ca astia de la noi sunt cei mai tari, cei mai cu pui ca sa zic asa….si sosul nostru cu usturoi este tatal lor!
    Hai, pofta buna!

  2. Cea mai buna masa ramane cea din sanul familiei. Oricat de ocupati am fi, oricate probleme am avea, putin timp pentru familie trebuie sa ne facem. Si ce putem manca repede, sa fie si gustos, sa putem si barfi un pic intinsi pe pat si fara sa facem prea multa vase de spalat dupa? MMMM…niste crispy cu un sos de usturoi..Yami!!

  3. karma · · Răspunde

    hei, eu am mancat prin 2007 kfc de la americani, de la mama lor si parca tot mai bun e asta de la noi…bine, am inteles ca ei se adapteaza la fiecare tara in parte..inseamna ca noi suntme mai smecheri?:))

  4. f buna introspectia asta in publicitatea kfc-ului…si aripioarele sunt bune, da’ avem itnerdictie ca ne straduim sa dam jos burtica!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: