Cutremuru’ cu susu-n jos

Încep să cred că toate companiile de telefonie mobilă au un fel de pact secret cu centrul de seismologie din România : hai, frate, mai băgaţi şi voi un cutremur, că luna trecută am avut încasări de caca şi trebuie să recuperăm. Şi iată cum la prima mişcare ciudată, la cea mai mică zgâlţâitură, telefoanele încep să zbârnie, oameni cu care nu ai mai vorbit de când lumea şi pământul, te sună şi te întreabă cu o voce sfâşiată: Ai simţit? Ce să simt frate? îi răspunzi tu pierdut….Cum, a fost cutremur, a fost nasol, a durat mult, vai ce speriat sunt, vroiam să văd dacă eşti bine, cum chiar nu ai simţit nimic? Off, şi tu ce să mai zici când îl vezi aşa disperat: acum dacă stau şi analizez, parcă mi s-a părut ceva, se mişcau umeraşele în birou, parcă şi scaunul se legăna, dar am zis că poate e din cauza lipsei de calciu care îmi mai provoacă ameţeli…. Şi apoi, când în final realizezi tu că a fost cutremur, pui repede mâna pe telefon şi suni (degeaba, că e “moarte” reţetele): iubit, soră, mamă, tată, bunic, prieteni, purcel..Să vezi cine a simţit, ce a simţit, câţi nesimţiţi ( ca şi tine) care nu au simţit nimic mai există şi alte sondaje de opinii.

Bineînţeles, deşi nu a fost decât o simplă bălăngăneală, care nu a produs nici un fel de pagubă materială sau umană, a avut un efect zguduitor asupra facturilor de telefon şi a adus un mare beneficiu companiilor de telefonie mobilă. Şi apoi apar ştiri, că iată, nu avem destule linii, destule antene, ca să putem acoperi o aşa mare cerere,  ele supraîncărcându-se şi făcând reţelele să cadă… aceasta este eterna ştire de cutremur. Nu pot să-mi sugrum următoarea întrebare care mă mănancă intelectual: cine ar trebui să pună alte antene, noi? Adică,pe bune dacă înţeleg. Şi apoi, nu înţeleg nici disperarea asta a oamenilor! Aş înţelege dacă s-ar întâmpla ceva gen 1977, dar aşa…mă depaşeşte. Dacă nu existau telefoanele mobile, mă întreb atunci ce-am fi făcut, cum am mai fi trăit?

Îmi amintesc de o poveste interesantă de pe vremurile în care nu existau telefoane mobile şi nici telefonul fix nu era “un must have”. E o poveste pe care mi-a spus-o bunicul meu despre cutremurul din ‘77, un cutremur care într-adevar a instaurat panică şi disperare. Astfel, pe vremea aceea, tatăl meu era student la facultate în Bucureşti, bunicii mei locuind undeva la ţară, la aproximativ 100 km de capitală. Imediat după cutremur, bunicul meu a luat drumul Bucureştiului pentru a-l căuta. Ajuns în Bucureşti, s-a lovit vizual de un peisaj lugubru, ruinele zăceau la tot pasul, oameni scoşi de sub moloz, panică, haos. Şi, surpriză surprinzătoare…nici un telefon mobil! După lungi căutări, s-au regăsit, totul s-a terminat cu bine, deşi a durat mai bine de o zi, plină de nelinişte şi disperare, până s-au reîntâlnit. Şi, hai să ne gândim logic, dacă în condiţiile de azi, când nu s-au produs pagube de nicio natură, reţelele au căzut instantaneu, ce se va întâmpla atunci când se va petrece o tragedie? Când am putea muri sub ruine cu telefonul în mână fiindcă a picat reţeaua, fără să putem alerta salvarea sau pompierii? Responsabilitatea cui este ca noi, toţi boii ce plătim telefonia mobilă, să avem siguranţa că ea ne-ar putea salva de la un dezastru?

Un comentariu

  1. Jean Baptiste Poquelin · · Răspunde

    Cata dreptate ai….. eu am lucrat in telefonie si stiu cum gandesc oamenii de acolo : bun avem compania de telefonie mobila X ( nu de rusine nu spun ce companie ci pt ca toate, dar absolut toate, sunt la fel!) avem retea, antene, centrale, echipamente etc.Totul este facut sa functioneze pt x abonati dar ei gandesc asa : pai nu vorbesc toti x simultan asa ca sa bagam mai multi abonati ca merge si asa… Si tine pe timp de pace dar ce te faci cand incepe „dicstractia” de cutremur, revelion, algeri sau alte calamitati? . Garantat nu suna 100% din abonati simultan. Un 60-70% si s-au blocat centealele! Eu am trimis un sms in franta si a ajuns intr-o sapatamana, pe viitor am sa incerc un porumbel voiajor!

Lasă un răspuns

