Tristeţe: nu vreau să mai fiu copil!

Cum se mai distrează copiii zilelor noastre în timpul liber? 

Zilele trecute am vazut “Ice Age 3”. Încântarea mea a fost ruptă-n două de discuţia unor copilaşi, care nu aveau mai mult de 12 ani:

“ Ia uite ce tare e filmul ăsta horror (“Final destination 4”) , care urmează să ruleze! Abia aştept să venim să-l vedem!”(colegii de discuţie îl aprobau extaziaţi arătând spre panoul cu filmele cu crime şi împuşcături, deşi alături de acestea urmau să aibă avanpremiera şi 2 filme de desene animate). Se pare că a fi copil în ziua de azi înseamnă să fii teribilist, să-ţi placă lucrurile de adulţi. S-a dat structura evoluţionistă umană cu fundu-n sus: adultul se duce la filme de desene animate, iar copii merg la filme horror şi la thriller-e. WTF is wrong?

În aceste condiţii de pe piaţa umană am o mare problemă: nu mai vreau să fiu copil!! De ce? Păi să facem o scurtă introspecţie în copilăria unui tânăr cu vârste cuprinse între 24-30 de ani.

Copilul din mine spune mândru :  Am fost şoim al patriei, am mâncat mâncare de prune cu orez, am jucat şotronul, m-am dat în leagăne, mergeam la mare o dată pe an, la munte la fel, am purtat fanatici, am băut bragă, am participat la concursuri super tari precum “desene pe asfalt”, am colecţionat abţibildurile de la gumele Turbo cu maşinuţe, visam  să am Ferrari, mă uitam la Tom şi Jerry, seara aveam program de Beverly Hills şi Dallas, cum se întuneca eram deja în casă etc. 

Aşadar, cum se distra copilul din generaţia mea :

–         Jucând şotronul, maţele-ncurcate, de-a v-aţi ascunselea, raţele şi vânătorii, ţară-ţară vrem ostaşi, elasticul, castel,  “atinsea”  pe mărci de ţigări, oraşe, filme-fete-sau-băieţi-melodii sau cântăreţi, venim din şi suntem etc.

–         Mergea în excursii organizate la filme vechi româneşti, la teatrul de păpuşi, fantastica excursie în parc, excursii la munte etc.

–         Concediu cu părinţii vara, după care “ la bunici la ţară”

–         Chiulitul de la ore era mai rar şi avea drept scop jocul în principiu (fotbal, tenis, baschet, handbal, volei etc.)

Şi cum se distrează copilul de azi:

–         sport extrem: “ fumatul în parc şi beţia”

–         se joacă 50% din timp jocuri violente  pe calculator

–         jocuri cu tentă sexuală la şcoală

–         Jigsaw baby: din lipsă de cele de mai sus sau din plictiseală îşi mai omoară părinţii sau colegii

–         Îşi fac poze cu bot şi le postează pe site-urile de socializare în speranţa că cineva le va finanţa ascensiunea în viaţă

–         Chiulesc de la ore ca să facă sex în parc şi în toalete

–         Agresează bătrânii

Aaaaaaaa……..şi fac copii!

La un moment dat fericeam şi invidiam facilităţile oferite copiilor din zilele noastre. Ulterior, mi-am dat o palmă cerebrală zdravănă şi m-am intrebat dezgustată: “Facilităţi pentru ce?” Pentru a învăţa cât mai multe metode de a omorî, de a face sex, de a mă droga, de a bea, de a ajunge prostituată? Cu astfel de deschideri democratice le doresc tuturor copiilor ce se vor naşte să se nasca adulţi!

final-destination-4-poster

2 comentarii

  1. Jean Baptiste Poquelin · · Răspunde

    Buna! Sunt Cristian (Bendeac.ro). Iti inteleg nedumerirea perfect! Traind in tara asta unde valorile si in mod special educatia sun alterate, incet, incet o sa devenim asceti. Eu unul nu am mai fost la film de ani buni. Asta nu inseamna ca nu vad filme dar atmosfera de cola & popcorn imi displace. In schimb ma simt foarte bine in sala de teatru! Alta lume!
    In ceea ce priveste educatia alterata, ea incepe de la gradinita si am sa-ti dau doua exemple de melodi invatate de noi toti: „10 negri mititei” – este un adevarat carnagiu! Hitler ar fii fost mandru de asa versuri! Practic este un cantecel de exterminarea populatiei de culoare si mai mult a copiilor! Si „Ceata lui Pitigoi” -„dai intru-nul tipa doi” pai e ce sa dai in el? Ce rau ti-a facut? Cu asemenea versuri, in tarile civilizate, nu numai ca nu mai lucrezi in invatamant dar esti pasibil si de inchisoare! Sper sa-mi intelegi rationamentul..

    PS -Guma Turbo avea surprize! Nu ai jucat frunza?
    Pa! si te astept pe mail!

  2. lifeofwonders · · Răspunde

    am facut cu prietenii intr-o seara o retrospectiva a jocurilor din copilarie…sa mai adaug „ceasul stricat dus la reparat”, si bidonasul (sau ascunsa pe minge, depinde ce aveam la indemana)
    mi-aduc aminte ca intr-o vara au fost ploi vreo 3 zile si ne-am jucat in casa elasticul ca timp de 2 sapt abia mergeam de la febra musculara.
    intr-adevar..e trist ce sa intampla cu lumea…ma intreb cati din ei stiu cine e Alba-ca-Zapada?

Lasă un răspuns

