Iarba verde de acasă…

A început o nouă frecătorie în public referitoare la acţiunile pe care le ia şi le retractează, cât ai zice peşte, domnul primar al capitalei, Sorin Oprescu. Ne-a dat verde la călcat iarba acum ceva vremeşsi azi ne arată roşu la semaforul democraţiei. Ce s-a întâmplat pe parcurs? De ce s-a sucit primarul? Ce e cu toate regulile noi şi cu spaţiile delimitate, de stat pe iarbă? Cred că nimeni n-a stat, de fapt,  să înţeleagă “de ce?”,  pentru că e mai uşor să-l judeci pe-ăla (nu am preferinţe politice, deci nu sunt părtinitoare) care ia deciziile astea, să-l faci comunist, mincinos, ipocrit etc.

Mărturisesc că şi eu când am aflat de noua “Biblie de călcat iarba” am râs isteric şi apoi m-am revoltat. Mi s-a părut dintr-o dată că stelele nu mai sunt aliniate corect din punct de vedere al libertăţii democratice şi al apartenenţei la înalta distincţie de Cetăţean European. Dar, hai să revenim pe meleagurile româneşti. E suficient numa’ să vezi ce El nino lasă-n urmă cei ce se relaxează pe iarbă, ce flori frumos împachetate vând la colţ de stradă ambulanţii, ca să înţelegem de ce nu putem să fim ca restul europenilor: pentru că nu suntem educaţi! Pentru că oricât ne-am dori capra din curtea vecinului, noi nu ştim decât s-o luăm şi s-o mâncăm, fără să ne pese în realitate de ea. Şi, da, şi eu mi-aş dori să pot admira stelele de pe iarbă, să mă bucur de natură  aşa cum o fac europenii, dar, hai să facem abstracţie de cei câţiva care au bun-simţ şi responsabilitate socială, ce ne rămâne? Ne rămâne o mare masă umană care aleargă ca disperata pe iarbă, face multă mizerie, rupe florile şi chiar smulge bucăţi de gazon!!!!!!!! Se întâmplă în România Europeană, se întâmplă în anul 2009! E super,  nu?

 Bine, bine, o fi românu’ necioplit şi nesimţit, da’ domnule primar, chiar aşa? De ce nişte reguli aşa despotice apărute tam-nesam? Brusc, nu vă mai place democraţia? Bun, înteleg să puneţi nişte interdicţii şi să stabiliţi nişte amenzi (căci, din păcate, doar astea mai resuscitează bunul simţ la români) , dar să ne ştampilaţi aşa ca pe vite? Ne delimitaţi în ţarcuri şi la număr? Păi, decât să calc iarba într-un fel anume şi să risc să iau amendă, mai bine pa şi pusi!

Ar trebui mai degrabă să contribuiţi cu ceva cu voltaj mare la educarea socială a populaţiei şi a respectului faţă de natură şi de mediul înconjurător.

Oricum, atâta vreme cât răspunsul la întrebarea: “De ce aruncaţi mizerii pe jos?” va fi : “Pentru că trebuie să-şi merite salariul şi maturatorii!” sau “Pentru că nu e de datoria mea să menţin curăţenia, ci a măturătorilor plătiţi din banii publici!”,  orice discuţie pe tema a fi sau a nu fi în trend cu haina europeană este de râsul curcilor şi nu va ajunge la nicio concluzie care să ne satisfacă.

 Mă  înclin tinerilor din ONG-uri care susţin emanciparea populaţiei faţă de natură şi faţă de mediu.

Haideţi să încercăm să ştergem urmele nesimţirii!!!!!!

Lasă un răspuns

