Televizorul, marea pasiune a românilor

               Deşi e abia miercuri, aş dori să vorbim deja despre weekend şi depre petrecerea timpului liber. Ştiu că toţi îl aşteptaţi cu nerăbdare aşa că mai bine să ne gândim din timp cum să îl petrecem.

             Mi-a atras atenţia aseară  o ştire  despre un studiu realizat de GfK România cu privire la activităţile preferate de români pentru petrecerea timpului liber. Cum credeţi că preferă românul, cu burtica lui plina, cu lenea lui întinsă la maxim, cu apetitul lui caracteristic, să îşi petreacă timpul liber? Făcând sport? Nici gând, deoarece 60% dintre subiecţi au declarat că nu fac sport niciodată. NICIODATĂ!!!! Cam trist, nu? Ce fac ei atunci când nu fac sport? Se pare că 39%  nu citesc cărţi NICIODATĂ, aşa cum ne-am fi gândit, mai mult,  41% citesc cel mult o dată pe luna. Deci cine mai citeste în ţara asta? Şi nu mă refer aici la Libertatea sau Cancan, pe care cu toţii le citim, fie ca recunoaştem sau nu. Mă gândesc, dacă nu faci sport, să ai un corp frumos, dar şi o minte limpede, atunci măcar citeşte o carte să ai măcar o minte bogată. Şi totuşi ce fac românii în timpul liber? Se pare că nu îşi ocupă timpul nici cu spectacole, concerte sau cluburi de noapte… Ei preferă să se uite la TELEVIZOR. Televizorul este marea pasiune a românului, alături de mersul la cumpărături de alimente (că doar trebuie sa întreţinem cu ceva burtica pentru care am trudit din greu) şi ascultarea muzicii. Păi dacă îţi place să asculţi muzică, nu ar fi bine să o faci în paşi de dans?

              De ce nu facem sport? Nu mă înţelegeţi greşit, nu judec pe nimeni, nici eu nu fac sport şi mereu caut motivele care sa imi scuze într-un fel sau altul nesimţirea. Dar de cele mai multe ori mi-e lene, nu îmi vine să  fac un abonament la sală pentru că mi se pare ciudat să dau nişte bani când aş putea să merg să alerg prin parc sau să fac câteva abdomene în incinta casei mele, sau chiar să urc zilnic pe jos cele 8 etaje până la apartamentul meu, sau, sau….Dar de ce nu o fac? Mereu îmi promit: de mâine mă apuc de sport, dar nu reuşesc să mă ţin niciodată de promisiune. Paradoxul este faptul că mi-a plăcut sportul, am practicat baschetul aproape 8 ani de zile când eram în generală şi în liceu. Însă atunci era cool să fii în echipa de baschet a şcolii, acum e mai cool să îţi iei haine de firmă, să mergi să bei un suc la o terasă de fiţă. Suntem victime ale societăţii în care trăim. Îmi plâng de milă, dar nu fac nimic pentru a schimba ceva în viaţa mea şi tind mereu să mă aliniez majorităţii. Mă încălzesc cu gândul că cel puţin nu sunt o fană a televizorului şi îmi place foarte mult să citesc…dar apoi îmi amintesc “Mens sana in corpore sano”, aşa că nu e de ajuns.

            Cam astea sunt scuzele mele (dacă le pot numi aşa) pentru că nu fac sport, însă promit că în weekend-ul acesta o să fac puţină mişcare şi promit ca de data aceasta să mă ţin de promisiune. Voi de ce nu faceţi sport?

 

gr5112

Lasă un răspuns

