„Clientul nostru…fraierul nostru!”(partea 1)

Cum te fac angajaţii din magazine să te simţi de caca maca

Iubesc angajaţii din magazinele din România. Sfaturile lor preţioase, spuse din inimă, întotdeauna mă fac să mă simt respectată social. Dar, hai să lăsăm fanteziile la o parte şi să vă descriu experienţele mele de simplu cumpărător sau doar clătitor de ochi la contactul cu un astfel de angajat.

Există câteva categorii de vânzători identificate de mine:

1. categoria ‘La atac, ostaşii mei!’- aici se încadrează cu succes domnişoarele de la magazinele cu bjuterii fantezie, care te urmăresc pur şi simplu cu un coşuleţ în mână. În afara respiraţiei permanente în ceafă, odată decis să cumperi ceva apare eterna întrebare: “Aţi dori să asortaţi la x-ul ăsta şi o brăţară?”. Răspunsul tău un pic anorexic : “Nu, mulţumesc!”; şi totuşi acest răspuns rahitic pare să nu le mulţumească deloc şi să te urmărească vizual până se ataşează iremediabil de următoarea victimă.

Nu pot întelege de ce departamentele de marketing şi vânzări ale acestui distribuitor de bijuterii fantezie au abordat o politică atât de agresivă şi de disperată faţă de potenţialii clienţi, cărora, în locul unui sentiment de căldură şi de înţelegere din partea consultanţilor, le induc un sentiment de agasare şi de vânătoare. Mă întreb dacă domnişoarele consultant de imagine au la bază un training de specialitate sau se bazează doar pe simţul comun al modei.

2. categoria ‘Mă doare-n cur de tine!’-intri tu om de rând în magazin şi în locul unui salut respectuos urechile-ţi sunt bombardate cu sunetul butoanelor telefoanelor mobile ale angajaţilor, cu râsetele înspăimântătoare sau cu liniştea deplină, străpunsă din când în când de vreo hlizeală din depozit.  Începi să cauţi lucrul dorit şi să te ferească Doamne-Doamne să te duci să întrebi dacă au o anumită mărime neregăsită la raft. Atunci începe iadul. Ochii tăi de căţel disperat nu impresionează personalul magazinului care te ignoră complet, iar dacă îl vezi tresărind cu siguranţă nu e de la tine, ci de la faptul că în mesajul pe care tocmai l-a primit a găsit ceva mai interesant ca job-ul pe care-l are de prestat zi de zi.

3. categoria ‘Scopul meu în viaţă: să te fac de kko!” – această categorie este cea care te măsoară din cap până-n picioare de la intrare şi pe tot parcursul promenadei prin magazin. Singurul scop al consultanţilor etichetaţi astfel este să te facă să te simţi de căcat. Orice ai întreba ţi se răspunde cu cu aer superior, zeflemitor şi unii te şi persiflează: “Dar cămaşa asta costă 5 milioane!”.  Aşa, şi…? Te-am întrebat doar dacă ai şi pe verde, nu cât costă! Sau scrie din start pe faţa mea: N-am bani, trăiesc în ghenă şi mănânc hârtii?

Nu ştiu dacă e la modă să jigneşti oamenii, să-ti dai cu presupusul despre bugetul lor sau dacă nu cumva personalul din magazine are nevoie de ore de consiliere pentru că frustrările lor au devenit de nestăpânit.

To be continued zilele următoare cu alte categorii ….

Anunțuri

Un comentariu

  1. Irina · · Răspunde

    „Va pot ajuta cu ceva?”
    „Va vine foarte bine!”
    „Mai bine lasati sacosa la intrare”
    „Astea nu sunt la reduceri”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: